Hans Rutten

Hans Rutten was jarenlang fractievoorzitter in de gemeenteraad en is nu bestuurslid van het lokaal netwerk van de VVD.

Hans is sinds 2004 actief bij de VVD Gilze en Rijen: “Ik ben vanaf 2006 raadslid en met een korte onderbreking ook sindsdien fractievoorzitter van dit mooie VVD team. In 2010 en 2014 mocht ik lijsttrekker zijn van de VVD Gilze en Rijen, vanaf 2018 heeft David Vermorken het lijsttrekkerschap overgenomen.”

Zijn motivatie om wederom op de VVD-lijst te staan in 2022 was duidelijk: “Ik ben trots en blij dat wij een partij zijn voor onze vier dorpen. Dat ziet je ook terug op onze lijst met kandidaten uit Rijen, Gilze en Molenschot. Dat geeft veel energie voor de komende vier jaar. We hebben in de afgelopen jaren al veel bereikt. Zo zijn er nieuwe kunstgrasvoetbalvelden en -hockeyvelden in Rijen, moderne culturele centra en is er met de nieuwbouw van De Wildschut ook goede huisvesting voor alle scholen.

Hans licht de ambities voor de komende vier jaar graag toe: “Het is al goed wonen in Gilze en Rijen en wij willen dat het nog beter wordt. Een van de belangrijkste prioriteiten is het bouwen van een grote diversiteit aan nieuwe woningen voor de inwoners van onze vier dorpen.”

Ook de centrumplannen zijn voor Hans Rutten belangrijk: “Na 16 jaar wordt het mooie centrumplan Gilze eindelijk gerealiseerd. Nu moeten we doorpakken met het centrumplan in Rijen en niet weer terug naar de tekentafel, zoals anderen willen. En we moeten de unieke kans grijpen om Rijen een groen en levendig hart te geven op het Wilhelminaplein, waarbij de auto slechts te gast is.”

Maar wat Hans betreft focussen we niet alleen op de centra en de nieuwbouw, maar ook op de bestaande wijken en buurten: “We zijn al druk met het herinrichten van onze straten met waar mogelijk meer parkeerruimte en openbaar groen, bomen die passen in het straatbeeld en het opknappen van slechte wegen en stoepen. En dat allemaal in overleg met de bewoners. Op deze manier blijft Gilze en Rijen goed en wordt het beter."