VVD is wachten op reconstructie Raadhuisplein beu

In de raad van 29 maart hebben wij met de PvdA een motie ingediend om het college op te dragen om voor 1 juli 2017 de reconstructie van het Raadhuisplein af te ronden. Helaas stuitten we hier op een verenigd front van Kern’75, CDA en Gemeentebelang. Wij zijn verbaasd dat deze coalitiepartijen de noodzaak van een snelle aanpak niet willen zien. Veiligheid lijkt voor deze partijen slechts bijzaak. Voor de VVD is veiligheid in het verkeer een hoofdzaak. Wij zijn het wachten op de reconstructie van het Raadhuisplein dan ook beu!

De VVD Gilze en Rijen heeft na een lange strijd het college eind vorig jaar eindelijk overtuigd. Het gevaarlijke kruispunt Stationsstraat – Constance Gerlingstraat wordt daarom in 2016 aangepakt. Hoe het kruispunt aangepakt wordt, wordt nog verder besproken, maar de VVD is blij dat het college, en met name wethouder Willem Starreveld, hier eindelijk het licht heeft gezien. Want iedere inwoner van Rijen weet: het kruispunt Stationsstraat – Constance Gerlingsstraat is gevaarlijk. Bij het meldpunt van Omroep Brabant eindigde het kruispunt zelfs als meest gevaarlijke kruispunt van Brabant. Jarenlang vraagt de VVD aandacht voor het aanpakken van de scherpe bochten van de Mary Zeldenrustlaan  en het Anne Frankplein om de doorstroming van het verkeer  te verbeteren. Ook dat gaat eindelijk in 2016 gebeuren. Uiteraard moet de weg geen racebaan worden, maar e doorstroming kan hier zeker beter.

Samen met de PvdA hebben wij een motie ingediend om  het college op te dragen om  voor 1 juli 2017 de reconstructie van het Raadhuisplein af te ronden. Helaas stuitten we hier op een verenigd front van Kern’75, CDA en Gemeentebelang. Wij zijn verbaasd dat deze coalitiepartijen de noodzaak van een snelle aanpak niet willen zien.  Veiligheid lijkt voor deze partijen slechts bijzaak. Voor de VVD is veiligheid in het verkeer een hoofdzaak. Wethouder van der Veen schuilde zich achter het argument dat de voorbereiding zorgvuldig moet zijn en dat dat tijd kost. Op zich kunnen we ons vinden in dit argument, ware het niet dat al in mei 2015 na een uitgebreid onderzoek het besluit is genomen om twee varianten uit te werken. Hier is sindsdien niets meer mee gedaan. Voor de VVD is dat onverteerbaar. Wij zijn het wachten op de trage besluitvorming van de wethouders beu!