Energiemeters in strijd tegen hennepkwekerijen

Bij de begrotingsbehandeling in november 2015 hebben wij, samen met Gemeentebelang, een amendement ingediend om als gemeente energiemeters te kopen. Energiemeters kunnen helpen om hennepkwekerijen en drugslaboratoria op te sporen. Dit amendement hebben wij destijds ingetrokken nadat de burgemeester toegezegd had dit met Enexis te overleggen. In de vergadering van de raadscommissie Middelen van 12 april 2016 heeft de burgemeester aangegeven dat het zelf aanschaffen van energiemeters niet tot de mogelijkheden behoort, omdat Enexis geen mensen heeft deze meters te plaatsen en om actie te ondernemen indien nodig.

Dit terwijl in Oisterwijk deze gemeentelijke meters ook al enkele maanden hebben op proef hebben gedraaid, aldus een artikel in het Brabants Dagblad. Daarom hebben wij vragen gesteld. De vragen zijn hieronder te downloaden

Update 9 februari 2017
Naar aanleiding van onze vragen gaat de burgemeester opnieuw overleggen met Enexis. Doel is om ook in Gilze en Rijen energiemeters aan te schaffen.