VVD Gilze en Rijen voor verbetering fietsroute Rijen - Oosterhout

Op initiatief van de VVD Gilze en Rijen heeft de gemeenteraad op 1 oktober jl. een motie aangenomen voor een betere fietsroute tussen Rijen en Oosterhout. VVD-raadslid Hans Rutten: “Veilige fietsroutes in en rond onze vier dorpen zijn voor ons absolute prioriteit. Deze motie onderstreept dat!”

Hans Rutten: “De wethouder moet nu aan de slag met de opdracht van de raad om een snelfietsroute tussen Rijen en Oosterhout via de Vijf Eikenweg – Oosterhoutseweg te onderzoeken. Dat kan ze mooi samen met haar Oosterhoutse collega doen, want ook de gemeenteraad van Oosterhout heeft op initiatief van de Oosterhoutse VVD een soortgelijke motie aangenomen.”

De provincie Noord-Brabant en de gemeenten Oosterhout  en Gilze en Rijen zijn momenteel bezig met de voorbereidingen voor de reconstructie van de N631 (Vijf Eikenweg-Oosterhoutseweg). VVD-raadslid Hans Rutten: “Deze reconstructie is een uitgelezen moment om te bekijken hoe de fietsvoorzieningen aangepast kunnen worden ter verbetering van de fietsveiligheid; bijvoorbeeld door de aanleg van een snelfietspad in twee richtingen langs de N631. Als het fietspad aan één kant van de weg komt te liggen, hoeven fietsers minder over te steken. Dat is veiliger.”

Deze de snelfietsroute kan mogelijk worden aangesloten op de snelfietsroute F58 tussen Breda en Tilburg. Dat kan ook positief zijn voor de fietsverbindingen naar Oosterhout vanuit Molenschot en Hulten.

Vragen of opmerkingen?

U kunt altijd contact opnemen met de VVD. Zijn er zaken in uw buurt of dorp waar u tegen aanloopt of die u wilt veranderen? Of heeft u vragen over bovenstaand artikel? Fractievoorzitter David Vermorken, raadslid Hans Rutten en raadslid Ryan van Osch horen graag van u. Natuurlijk kunt u ons ook bereiken via FacebookInstagram en Twitter.