VVD: Gilze en Rijen – Blijft Goed – Wordt Beter

De gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur en wel op 14, 15 en 16 maart. Dat is al snel. Daarmee is dit een mooi moment voor ons als lokale VVD om nog één keer stil te staan bij onze plannen en onze lokale kandidaten.

Lijsttrekker en huidig wethouder David Vermorken: “De afgelopen vier jaar zijn we hard aan de slag geweest voor onze vier dorpen. 30 kilometerzones in veel wijken, nieuwe hockey- en voetbalvelden, een mooi nieuw onderkomen voor de Budovereniging en RHV, een nieuw Bisschop De Vetplein in Gilze: het zijn een paar voorbeelden van dingen die we de afgelopen vier jaar gedaan hebben.”

Samenwerken

In de oppositie stelden we ons constructief op en vanaf mei 2019 werken we samen in de coalitie. David daarover: “Samen werken voor onze vier dorpen. Daar gaat het om. Samen met andere partijen kijken hoe het goed blijft in onze dorpen. Samen zorgen dat het beter wordt. En niet enkel maar vanaf de zijlijn roepen of in dit weekblad kritiek leveren op hoe het anders zou moeten. En daarbij dan ook nog verzanden in persoonlijke aanvallen. Dat is niet onze stijl. Als VVD hebben we de afgelopen vier jaar steeds gekozen om samen te werken met anderen. En daar willen we de komende jaren mee doorgaan. Want alleen dan worden onze vier dorpen beter voor alle inwoners.”

Ambities

Er zijn genoeg uitdagingen de komende jaren. David is daar helder over: “We willen meer woningen in al onze vier dorpen voor onze inwoners. We willen de energietransitie haalbaar en betaalbaar houden voor iedereen. En we willen overlast beter aanpakken door meer BOA’s in te zetten. We willen zorgen dat de woonlasten in Gilze en Rijen tot de laagste in het land blijven behoren. Hier hoort een degelijk financieel beleid bij. Dat mag u van ons verwachten. Om dit alles te realiseren werken we samen voor en met de inwoners, verenigingen en ondernemers van álle vier onze dorpen.”

Team

De VVD heeft een enthousiast team van 24 lokale mensen. Naast David Vermorken als lijsttrekker op #1, zijn dat raadslid Hans van Nistelrooij (Rijen, #2), commissielid Bart van Enschot (Gilze, #3), raadslid Hans Rutten (Rijen, #4), oud-raadslid Serge Machielsen (Rijen, #5) en Liselotte de Boer (Rijen #6). De top 12 wordt gecompleteerd met bestuurslid van Spiridon Paul Houtepen (Rijen, #7), horecaondernemer Tim Kusters van De Huyskamer (Gilze, #8), vrijwilliger Adri Schelfhorst (Rijen, #9), oud-militair Arno Storm (Molenschot, #10), raadslid Ryan van Osch (Gilze, #11) en nieuwkomer Sander Hofman (Rijen, #12).

Ook is de VVD blij met de andere 12 kandidaten op de lijst. Onze vier lijstduwers brengen daarbij een groot netwerk en veel ervaring in. Oud-raadsleden Hans van de Loo (#21) en Vic Haagh (#22), duwen samen met Provinciaal Statenlid Suzanne Zwart uit Molenschot (#23) en waterschapsbestuurder Mart Gosens uit Gilze (#24) de lijst.

Wij hopen op uw stem en vertrouwen op 14, 15 en 16 maart. Want alleen samen blijven onze vier dorpen goed en wordt het beter.

Meer weten of contact? Of nog prangende vragen voordat je gaat stemmen? Kijk op www.vvdgilzerijen.nl, vind ons op Facebook en Instagram of stuur een Whatsappbericht naar onze lijsttrekker David Vermorken via 06-14317402.