VVD Gilze en Rijen trots: Woonlasten in Gilze en Rijen weer laagste van Brabant

Gilze en Rijen is wederom de goedkoopste gemeente van Brabant om te wonen. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoeksinstituut van het Coelo, onderdeel van de Rijksuniversiteit Groningen. VVD-raadslid Hans van Nistelrooij is blij met deze uitkomsten: “Gilze en Rijen staat al jaren in de top 5 van goedkoopste gemeenten om in te wonen. We zijn er trots op om in 2022 ook weer in dat lijstje te staan.”

Elk jaar onderzoekt het Coelo de gemeentelijke lasten en vergelijkt die tussen verschillende gemeenten. Het gaat dan om de OZB, Rioolheffing en Afvalstoffenheffing. Gilze en Rijen scoort al jaren goed in deze ranglijst. De nummer 1 van de lijst is de goedkoopste gemeente. Net als vorig jaar staat de gemeente dit jaar op plek 5 in de ranglijst van Nederland, en nummer 1 in Noord-Brabant.

VVD-raadslid Hans van Nistelrooij hierover: “De afgelopen jaren heeft David Vermorken als wethouder financiën de gemeentelijke financiën op orde gebracht. De voorzieningen in onze gemeente zijn goed: we hebben goede moderne schoolgebouwen, mooie gemeentelijke sportparken en iedereen krijgt de zorg en ondersteuning die ze nodig hebben. En dan nog kunnen we de woonlasten voor onze inwoners beperkt houden. Daar zijn we trots op!”

De komende jaren zouden de lasten in onze gemeente dan ook laag kunnen blijven, aldus Hans: “De grootste kostenposten voor de toekomst zijn al ingeboekt in de begroting de afgelopen jaren. De tegenvallers uit Den Haag waarvan we weten dat die eraan komen, staan al ingeboekt. Als we de komende jaren de huidige koers voortzetten, hoeven de lokale lasten dan ook niet of nauwelijks omhoog.”

Doe ook mee met ons!

De deur van de lokale VVD Gilze en Rijen staat altijd open voor mensen die mee willen denken of met ons aan de slag willen voor onze vier dorpen! En uiteraard ook voor inwoners, ondernemers en verenigingen die met een probleem of uitdaging zitten. Je kunt ons bereiken via mail@vooronzevierdorpen.nl, Facebook en Instagram.