VVD Gilze en Rijen wil meer vaste trouwlocaties in onze gemeente

Onvergetelijke herinneringen maken op een prachtige locatie. Dat is natuurlijk wat je wilt op je trouwdag. Maar in Gilze en Rijen zijn er maar twee vaste trouwlocaties: het Gemeentehuis in Rijen en Hotel Van der Valk in Gilze. Prima locaties, maar ze passen wellicht niet goed bij die onvergetelijke trouwdag die velen voor ogen hebben. De VVD Gilze en Rijen wil dat daar verandering in komt en dat de gemeente meer trouwlocaties aanwijst.

In BN De Stem van 7 mei stond een artikel over dit onderwerp met de titel: “Weinig keus Gilze en Rijen, dus trouwen we in Dongen”. Naar aanleiding daarvan heeft de VVD Gilze en Rijen vragen gesteld aan het college en in het bijzonder aan de portefeuillehouder burgemeester Alssema. Zeker nu er sinds 1 januari niet meer getrouwd mag worden in de Sint Annakapel in Molenschot, moet de gemeente aan de slag om meer vaste trouwlocaties te vinden. Want trouwen op een eigen locatie kan wel, maar kost 130 euro en de nodige administratieve rompslomp.

VVD-fractievoorzitter David Vermorken, die soms als trouwambtenaar ook huwelijken sluit: “Inwoners moeten kunnen trouwen op meerdere mooie locaties in onze vier dorpen. Het is jammer als mensen moeten uitwijken naar Dongen of een andere gemeente. Want je wilt gewoon ook de mogelijkheid om een onvergetelijke huwelijksvoltrekking te hebben in je eigen dorp.”

De afgelopen twee jaar zijn er door corona natuurlijk een stuk minder huwelijken gesloten. Maar nu de coronamaatregelen verdwenen zijn, zitten trouwlocaties al snel volgeboekt. David Vermorken: “We roepen het college, en in het bijzonder de burgemeester, op om in gesprek te gaan met bijvoorbeeld horecaondernemers in onze gemeente, of bijvoorbeeld de verschillende golfclubs. Prachtige locaties voor een huwelijk. Wellicht zijn er wel ondernemers of verenigingen die open staan om als trouwlocatie gebruikt te worden in de toekomst.” De gestelde vragen worden in de loop van deze maand beantwoord door het college.

Doe ook mee met ons!

De deur van de lokale VVD Gilze en Rijen staat altijd open voor mensen die mee willen denken of met ons aan de slag willen voor onze vier dorpen! Want lokale politiek gaat ergens over. En uiteraard staat onze deur ook altijd open voor inwoners, ondernemers en verenigingen die met een probleem of uitdaging zitten. Je kunt ons bereiken via mail@vooronzevierdorpen.nl en via Facebook en Instagram.