Goede dienstverlening

We willen dat de gemeente de dienstverlening voor inwoners en ondernemers modern, digitaal en op orde is. Op die manier houden we meer tijd over om naar de bewoners toe te gaan. Het is vanzelfsprekend dat de gemeente een digitaal loket heeft dat 24 uur per dag open is. Zo kunnen we onze zaken regelen, wanneer het uitkomt. Digitalisering van producten en diensten heeft voor ons daarom een hoge prioriteit.

We willen een gemeente die bereikbaar en benaderbaar is en open en begrijpelijk communiceert. 

Je kan de gemeente in ieder geval makkelijk bereiken via WhatsApp, Facebook, Twitter en E-mail, maar zeker ook telefonisch. 

Er moet een nieuwe gemeentelijke website komen die ook goed werkt op mobiele apparaten en voldoet aan de eisen van digitoegankelijkheid.

Als je contact hebt met de gemeente blijven we met je meedenken. De gemeente is er voor de inwoners en ondernemers van onze vier dorpen.

Een afspraak met de gemeente kan ook thuis of op een bedrijf plaatsvinden.

We willen de gemeentebalies zoveel mogelijk in de centra van Gilze en Rijen hebben. Je kan daar meer dan nu ook buiten de kantooruren terecht.

De gemeente gaat goed om met persoonsgegevens en waarborgt de privacy van onze inwoners.

Voor een goede dienstverlening zijn ook goede ambtenaren nodig. We willen dat de ABG-organisatie een aantrekkelijke werkgever is met één locatie voor de kantoorfuncties. Op die manier is de ABG-organisatie effectief, efficiënt en kwalitatief goed tegen acceptabele kosten.