VVD ondanks verkiezingswinst buiten coalitie gehouden

Afgelopen week werd duidelijk dat ondanks de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen, de zittende coalitie de komende vier jaar doorgaat. Dit betekent dat we als VVD Gilze en Rijen vanuit de oppositie aan de slag gaan voor onze vier dorpen. De VVD had graag aan tafel gezeten om serieus te praten over het beleid voor de komende vier jaar. Helaas besloten de zittende coalitiepartijen anders.

Als VVD Gilze en Rijen wisten we bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart een historische uitslag neer te zetten. We kregen maar liefst 67% meer stemmen dan vier jaar geleden. We groeiden daarmee naar drie raadszetels. Als enige zittende partij in de raad wisten we daarmee zowel stemmen als zetels te winnen.

Met deze uitslag had de VVD graag de komende vier jaar aan het college deel genomen. Op deze manier hadden we namelijk zoveel mogelijk van onze plannen kunnen realiseren. Helaas is de VVD bij de andere partijen nooit serieus in beeld geweest als coalitiepartner. Na een gesprek van ongeveer drie kwartier op zaterdag 24 maart op uitnodiging van Gemeentebelang en het CDA, werden we twee dagen later al gebeld dat deze twee partijen liever met Kern75, dat maar liefst drie zetels verloor, blijft samenwerken. Dit ondanks het feit dat wij concrete voorstellen hebben gedaan om tot samenwerking te komen. Sindsdien zijn er geen serieuze pogingen meer gedaan om met de VVD te praten over de belangrijke thema’s voor de komende jaren.

De VVD Gilze en Rijen gaat de komende vier jaar vanuit de oppositie het beleid van de coalitie kritisch volgen, Daarnaast blijven wij ook constructief samenwerken met de andere partijen in de gemeenteraad om ons programma zoveel mogelijk te realiseren. Wij gaan er voor zorgen dat de coalitie niet om ons heen kan.

Wij zullen zeer regelmatig langs de deuren blijven gaan om van u te horen wat er leeft in onze vier dorpen. Maar u hoeft uiteraard niet te wachten tot wij bij u langskomen! U kunt ook altijd contact opnemen met onze VVD-fractie. Fractievoorzitter David Vermorken, raadslid Hans Rutten en raadslid Ryan van Osch horen graag van u. Natuurlijk kunt u ons ook bereiken via FacebookInstagram en Twitter.