VVD Gilze en Rijen blij dat Rijen Noord-West dit jaar 30 km/u gebied wordt.

VVD Gilze en Rijen is blij dat geduld beloond wordt met een mooi ontwerpplan voor het inrichten van 30 km zones in de straten Noord West Rijen. Fractievoorzitter Hans Rutten zegt hierover: “het instellen van een 30km/u-gebied heeft, in vergelijking met 50km/u-wegen, een positief effect op de verkeersveiligheid. Ook heeft het een positief effect op de leefbaarheid. Het geluidsniveau van het verkeer is lager en de uitstoot van uitlaatgassen is lager. Ook kunnen voetgangers makkelijker de straat oversteken”.

De eerste plannen dateren al uit 2016. VVD Gilze en Rijen heeft in 2017 samen met andere fracties er bij het college op aangedrongen tot realisatie van het plan in 2019.

Na een vertraging in de ontwerpfase  ligt nu eindelijk een uitgewerkt ontwerpplan op tafel. Het is een mooi plan wat in samenwerking met de wijkbewoners tot stand is gekomen.

Helaas missen we in het ontwerpplan duidelijke oplossingen of maatregelen voor een goede verkeersveiligheid rondom de twee bassischolen aan de 50 km straten. Hans Rutten hierover ”VVD Gilze en Rijen wil nog vóór de uitvoering van het plan duidelijkheid van het college over de verkeersmaatregelen rondom de scholen. Kinderen en ouders hebben recht op veiligheid zoals duidelijke zebrapaden en duidelijke verkeersregels  in de periode van brengen en halen van schoolkinderen”.  Het is van goot belang dat met de uitvoering van de 30 km zone in Noord West Rijen de oplossingen rondom de scholen gelijktijdig worden meegenomen.

VVD Gilze en Rijen wil dat het college nu ook echt met de realisatie begint, zorgt voor goede uitvoering van het project zonder overbodige vertragingen en zorgt voor goede en duidelijke oplossingen rondom de Vijf Eikenschool en de Burg. Van Mierloschool.

Wilt u met ons aan de slag voor onze vier dorpen? Of heeft u vragen of opmerkingen? Neem contact op met één van onze raadsleden: Hans Rutten op 06-22956693 en via  hansrutten8@gmail.com, Ryan van Osch op 06-42624667 en via ryanvanosch@gmail.com en raadslid Hans van Nistelrooij op 06-20423087 en via h.van.nistelrooij@ziggo.nl.