VVD Gilze en Rijen: Veel aandacht voor sport en bewegen in deze moeilijke Corona tijden

Het Corona virus is nog lang niet met ons klaar. Het aantal besmettingen neemt weer snel toe, nu vooral in de grote steden in het westen van ons land. Daarom zijn voor een aantal regio’s nieuwe beperkende maatregelen afgekondigd. Dat neemt niet weg dat ook wij ons nog altijd aan de welbekende standaard maatregelen moeten houden: handen wassen, “anderhalfmeteren”, bij klachten thuis blijven en laten testen.

“Een lichtpuntje in deze sombere tijden is dat we wel weer mogen en kunnen sporten” zegt VVD raadslid Hans van Nistelrooij, “ en dat onder leiding van VVD wethouder voor Sport David Vermorken werk gemaakt wordt van de sportaccommodaties en actief sporten. Wij vinden het belangrijk dat iedereen kan sporten en bewegen en dat we een breed pakket aan sporten kunnen blijven aanbieden in onze gemeente.”

Zo mocht David Vermorken op 6 september jl de nieuwe Padelbanen van TC Cash openen. Banen die op eigen initiatief en met eigen middelen door de vereniging zijn aangelegd.

Op 13 september opende David Vermorken de nieuwe water kunstgrasvelden van Hockey Club GilzeRijen, aangelegd binnen de tijd en binnen budget. De hockey club kondigde bij die gelegenheid ook aan de eerste rookvrije vereniging in onze gemeente te worden.

Volgende zomer worden op hetzelfde sportpark de kunstgrasvelden van voetbalclub VV Rijen gerenoveerd.

Ook gaf David Vermorken het startschot voor het Rondje Rijen van Spiridon. Een 5 kilometer hardloopwedstrijd waar onze burgemeester een top tijd realiseerde.

Maar dit is nog niet alles. Op 1 oktober zal de nieuwe par3 baan van Golfclub Princenbosch geopend worden. Een mooie uitdagende nieuwe baan die zonder hulp gerealiseerd is.

“ Wij zijn erg blij met al deze initiatieven” aldus VVD raadslid Ryan van Osch “en kijken ook uit naar het nieuwe sport- en accommodatiebeleidsplan dat voor volgend jaar op stapel staat.” Hierin zullen ook zeker duurzaamheids- en klimaatdoelstellingen terug komen.

Wilt u met ons aan de slag voor onze vier dorpen? Of heeft u vragen of opmerkingen? Neem contact op met één van onze raadsleden: Hans Rutten op 06-22956693 en via  hansrutten8@gmail.com, Ryan van Osch op 06-42624667 en via ryanvanosch@gmail.com en raadslid Hans van Nistelrooij op 06-20423087 en via h.van.nistelrooij@ziggo.nl.