VVD Gilze en Rijen: Sla nu een groene slag bij Achter de Tuintjes

Sporthal Achter de Tuintjes is een pilaar van de Gilzer samenleving, of je nu van een potje tafeltennis houdt of er op de basisschool sporten, of juist jaarlijks geniet van de Carnaval. Sporthal Achter de Tuintjes heeft iets voor iedere Gilzenaar iets, en wat de VVD Gilze en Rijen betreft moet dat ook zo blijven.

Daarom zijn wij nu druk bezig met de sporthal renoveren zodat het ook nog de komende decennia een belangrijke rol kan spelen in Gilze. VVD Raadslid Ryan van Osch uit Gilze: “Achter de Tuintjes heeft een speciale plek in mijn hart. Judo was de eerste sport waar ik meedeed aan toernooien en als kind gaf het aanzicht van een volle tribune in de zaal een geweldige kick, maar ook de blijvende herinneringen aan de gymlessen op de basisschool en de grote feesten met carnaval. Ik wil dat de jeugd van morgen dat ook mee kan maken en daarom zet ik mij vol in voor deze renovatie+.”

Renoveren

Om dit te bereiken is een grondige renovatie met nieuwbouw nodig. Het lage gedeelte aan de voorzijde gaat plat en maakt plaats voor hoogbouw. Er is nauw contact gehad met omwonende, organisaties die al gebruik maken van Achter de Tuintjes en andere geïnteresseerde. VVD Raadslid Hans van Nistelrooij “Een goede sport locatie is van groot belang om meer sporten te stimuleren. Sport is namelijk niet alleen leuk maar ook gezond en juist in een tijd waar meer en meer gemeentegeld naar de Jeugdzorg gaat, is sporten een prachtige preventie methode om onze jeugd gezond te houden, fysiek en mentaal.”

Duurzaamheid

Met het klimaatakkoord hebben we afgesproken in 2050 bijna 100% klimaatneutraal te zijn, met in 2030 een CO2 reductie van al 55%. Als gemeente kunnen wij hier niet in achterblijven. Daarom is de VVD Gilze en Rijen blij dat we nu twee vliegen in één klap slaan. We zorgen voor een toekomst voor de binnensport in Gilze en verminderen onze energie-footprint. VVD Raadslid Hans Rutten “We moeten nu investeren in dit project, om op innovatieve wijze een duurzaamheidsslag te slaan. Op deze manier dragen wij niet alleen een steentje bij aan de binnensport van morgen, maar zetten wij ook kleine stappen voor een duurzamere toekomst.”

Wilt u met ons aan de slag voor onze vier dorpen? Of heeft u vragen of opmerkingen? Neem contact op met één van onze raadsleden: Hans Rutten op 06-22956693 en via  hansrutten8@gmail.com, Ryan van Osch op 06-42624667 en via ryanvanosch@gmail.com en raadslid Hans van Nistelrooij op 06-20423087 en via h.van.nistelrooij@ziggo.nl.