David Vermorken (VVD Gilze en Rijen #1) stelt zich voor.

In aanloop naar de verkiezingen stellen de lokale kandidaten van de VVD Gilze en Rijen zich graag aan u voor. Vandaag is het de beurt aan de nummer 1 op de kandidatenlijst: David Vermorken. David is sinds 2019 wethouder in onze gemeente. Net als in 2018 voert hij dit jaar de lijst van de lokale VVD aan. David daarover: “Ik ben enorm gemotiveerd om me dagelijks in te blijven zetten voor alle vier dorpen van onze gemeente. Samen met het mooie team van in totaal 24 enthousiaste lokale kandidaten werken we aan een gemeente waar het goed blijft en beter wordt.”

Helaas zijn afgelopen week meerdere verkiezingsborden van ons en andere partijen gestolen, vernield en beklad met hakenkruizen. “Dat past niet in onze gemeente en onze democratie” aldus David.

David is 36 jaar oud en woont sinds 1995 in Rijen, tegenwoordig in Goudsmit-Hoff in Rijen-Zuid. Hij heeft een relatie met Onno Fiechter, die in het Twentse Hengelo woont. Voordat David in 2019 als wethouder verantwoordelijk werd voor o.a. economie, sport, cultuur, financiën en bedrijfsvoering, werkte hij als procesbeheerder ICT. Ook was hij gemeenteraadslid en voorzitter van volleybalvereniging CSS.

David: “Een groot deel van de afgelopen jaren stond in het teken van de coronacrisis. We kunnen nu gelukkig een stuk meer en dat werd tijd. Afgelopen week werd met veel plezier weer carnaval gevierd.  Voor de gemeente was het de afgelopen twee jaar zeer belangrijk om onze inwoners, verenigingen en ondernemers te steunen waar mogelijk. Daarom ben ik blij dat we ruim een miljoen euro uitgetrokken hebben om de gevolgen van corona in onze gemeente zo goed als mogelijk op te vangen. Door bijvoorbeeld ruimte en ondersteuning te bieden aan inwoners, verenigingen en ondernemers met goede ideeën. Daar moeten we de komende tijd mee doorgaan.”

David is duidelijk over de uitdaging voor de komende jaren: “Gilze en Rijen is een mooie gemeente om te wonen. We hebben goede buitensportvoorzieningen, moderne scholen en lage woonlasten. Maar Gilze en Rijen kan nog beter. Het centrum van Rijen verdient een upgrade met een afgerond centrum en een groen en autovrij Wilhelminaplein. We willen honderden woningen bouwen voor de inwoners van onze vier dorpen, bijvoorbeeld aan de Oranjestraat in Gilze en rond de Veenstraat in Molenschot. En we willen meer BOA’s op straat. Ik vraag daarom uw stem en vertrouwen om de komende vier jaar daar hard aan te blijven werken.”

Meer weten of contact? Kijk op www.vvdgilzerijen.nl of vind ons op Facebook of Instagram. Of neem contact op met David via mail@davidvermorken.nl of op 06-14317402.