VVD Gilze en Rijen: doen wat nodig is maar wel betaalbaar

De VVD Gilze en Rijen is weer aan het werk voor onze 4 dorpen. Zo hebben we ook de afgelopen week gesprekken gevoerd met bewoners en verenigingen.

De plannen voor en door onze gemeente zijn veelzijdig, groots en uitdagend. Een groot aantal plannen zijn de afgelopen tijd gerealiseerd maar nog niet geheel afgerond. Zoals bijvoorbeeld basisschool de Wildschut over de inrichting van het schoolplein. Leerlingen van deze school schreven hierover een brief aan de wethouder met een dringende oproep echt iets aan het schoolplein te gaan doen. Ook de verbetering van de verkeersveiligheid van het Bisschop de Vetplein is een prioriteit die snel uitgevoerd moet worden.

Badmintonclub Gilze heeft een brief gestuurd aan B&W en de gemeenteraad over de sporthal Achter de Tuintjes omdat zij niet tevreden zijn met het voorliggende ontwerp en indeling van de nieuwe sporthal.

Een grote uitdaging mogen we de ontwikkeling van de Spoorzone wel noemen en het lijkt erop dat de problemen en discussies hierover met de dag toenemen.

De verdere ontwikkeling van het Wilhelminaplein krijgt nu verder vorm, maar de toekomstige verkeerssituatie blijft een punt van zorg en aandacht.

De ontwikkeling van het kantoor voor de ABG gemeente en de huisvesting van de bestuurszetel staan ook op de planning en daarnaast moet er een (gedeeltelijke) bestemming gevonden voor het huidige gemeentehuis.

Daarbovenop komen de langlopende projecten zoals energie, klimaat, water en bouwen er nog bij. Een ambitieus programma waarbij we de details niet uit het oog mogen verliezen en waarin we de bewoners goed moeten betrekken. We moeten hierbij er ook voor zorgen dat dit alles betaalbaar blijft voor onze gemeente en onze inwoners.

Over al deze onderwerpen gaan we graag met u in gesprek zodat wij de wensen van onze inwoners kunnen betrekken bij het realiseren van alle plannen en projecten. De VVD Gilze en Rijen wil doen wat nodig is.

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via Facebook en Instagram.