We werken aan verkeersluw maken van het centrum in Rijen (Wilhelminaplein).
Op de Hoofdstraat en Stationsstraat willen we meer ruimte maken voor fietsers, groen en parkeerplekken, mogelijk in combinatie met eenrichtingsverkeer. De aanleg van de spoortunnel kan hiervoor een impuls zijn. We kijken samen met de Rijenaren naar een goede oplossing.
Fietsers hebben het recht om prettig en veilig door de dorpen te kunnen rijden. Wij willen verkeersonveilige situaties aanpakken
Fietspaden en wegen willen we aanpassen aan het toegenomen en snellere fietsverkeer, waarbij veiligheid en doorstroming voor alle verkeersgebruikers centraal staan. Daarbij horen naast goede fietsroutes ook voldoende oplaadpalen en stallingsruimtes. De snelfietsroute Tilburg-Breda (F58) is hier een goed voorbeeld van.
We willen het Spoorzone project in Rijen zo snel mogelijk afronden met een veilige en comfortabele onderdoorgang Stationsstraat-Julianastraat voor fietsers, voetgangers, lokaal autoverkeer en alle hulpdiensten.
Door de verdubbeling van de N282, blijft Rijen ook in de toekomst goed bereikbaar. De tunnel in de N631 draagt daar ook aan bij. Wij blijven bij de provincie lobbyen voor verlichting op de fietspaden op de N631 tussen Oosterhout en het sportpark.
Na de realisatie van het nieuwe centrum in Gilze kijken we of er aanleiding is om het centrum van Gilze verkeersluw te maken
Wij vinden dat de luchtmachtbasis hoort bij Gilze en Rijen, maar we willen wel de overlast terugdringen. Door goed en continu de verbinding met Defensie te zoeken, willen we de geluidsoverlast zoveel mogelijk beperken. We willen de reservefuncties laten vervallen en we blijven lobbyen voor de inzet van meer simulatoren.
Voetgangers worden erg gehinderd door slechte trottoirs. Wij willen dat herbestrating na bijvoorbeeld bekabeling beter wordt uitgevoerd en dat slechte stoepen sneller hersteld worden. Zo kan iedereen in onze dorpen veilig over de stoep wandelen.
In onze vier dorpen is en blijft parkeren altijd gratis. Ook in woonwijken zorgen we voor voldoende parkeerplaatsen.
In woonwijken zorgen we voor voldoende publieke laadpalen als dat niet op eigen terrein kan. We maken hierbij gebruik van de plannen die de provincie en de netbeheerder al hebben.