VVD zeer verbaasd over uitlatingen wethouder over sporthal/zwembad

Met grote verbazing heeft de VVD Gilze en Rijen vandaag kennis genomen van het artikel in BN/DeStem over een nieuw sporthal en zwembad in Rijen.

Fractievoorzitter Hans Rutten: 'Een van de redenen om dit project opnieuw onder de loep te nemen,  was de gebrekkige communicatie met de inwoners van de Vliegende Vennen. Voordat het college de bewoners informeert op een speciale bijeenkomst aanstaande dinsdag, presteert wethouder Zwarts het nu al om dezelfde fout te maken als een halfjaar geleden: eerst in de krant roepen dat de locatie Den Butter de allerbeste is, dan pas het gesprek aangaan met alle inwoners. Wij zullen in de commissievergadering van 24 juni de wethouder hier scherp over bevragen'.

De VVD Gilze en Rijen is nog absoluut niet overtuigd van de locatie Den Butter. Hans Rutten: "In de krant staat nu al meer dan aan de raad is aangeboden, want het voorstel heeft ons nog niet bereikt. Wij blijven grote twijfels hebben bij het gebrek aan ruimte op de voorkeurslocatie, de extra verkeersdruk op een woonwijk en de sociale veiligheid van een sporthal en zwembad op de voorgestelde locatie".