“Geef binnensport ruimte voor de huidige behoefte”

De VVD Gilze en Rijen wil goed onderzoek hoe de binnensportclubs in Rijen goed kunnen sporten. Dat heeft fractievoorzitter David Vermorken aangegeven in de commissievergadering van 13 september: “Het lijkt alsof de wethouder denkt: ’laten we grote stappen maken en dan zijn we snel thuis’. De wethouder vergeet echter dat we er na de bouw van Den Butter nog niet zijn. We moeten ook serieus kijken of we in Rijen voldoende ruimte kunnen maken voor de binnensportclubs.” Zo moet de badmintonclub nu al uitwijken naar de vliegbasis, terwijl de Basketbal zelfs naar Dongen moet om te kunnen trainen.

De commissie sprak over de toekomst van zwembad Tropical en de Margriethal. Als sportcomplex Den Butter straks af is, wordt zwembad Tropical gesloten. Ook moeten we dan besluiten wat er gebeurt met de Margriethal. David Vermorken daarover: “De komende maanden moet de gemeente samen met de verenigingen en scholen goed kijken hoe we in Rijen-West ruimte kunnen maken voor de binnensport. Wat ons betreft gebeurt dat op de huidige locatie van de Margriethal. En zorgen we daarbij voor een mooie, groene omgeving, waar ook ruimte is voor woningen.”

De VVD Gilze en Rijen neemt daarbij ook afstand van het idee om een nieuwe sporthal te bouwen tussen De Boodschap en De Vijf Eikenschool. “Je zou dan een enorm stenen blok in de wijk krijgen. En je maakt het veel moeilijker voor De Vijf Eikenschool om uit te breiden. Ook is het veel verder lopen naar de gymlessen voor de kinderen van de Burgemeester van Mierloschool. Wat ons betreft dus geen optie”, aldus David Vermorken.

Heeft u nog vragen of opmerkingen, neem vooral contact met ons op! Fractievoorzitter en lijsttrekker David Vermorken is bereikbaar op 06-14317402 of via mail@davidvermorken.nl en raadslid Hans Rutten op 06-22956693 of via hansrutten59@ziggo.nl. U kunt ons ook bereiken via FacebookInstagram en Twitter.