VVD’er Gerard Jacobs (plaats 7) gaat aan de slag voor ondernemers!

Op plek 7 van de kandidatenlijst van de VVD Gilze en Rijen staat de 65-jarige Gerard Jacobs uit Rijen. Hij is getrouwd met Els, vader van twee kinderen en opa van 4 kleinkinderen. Gerard: “In 2016 zijn we na een uitstapje van 17 jaar weer teruggekomen in Rijen. Sinds 2012 heb ik een eigen bedrijf waarbij ik ondernemers help bij strategische keuzes en de inrichting van bedrijfsprocessen.”

In het verleden is Gerard als vrijwilliger actief geweest bij TC Cash en de Belangengroep Sportpark Vijf Eiken. “Door goed samen te werken is er een prachtig sportpark neergezet. Het is fantastisch om daar een steentje aan bijgedragen te hebben.”

Sinds 2016 is Gerard ook actief voor de VVD Gilze en Rijen. Gerard maakt zich daar hard voor lokale ondernemers. “Lokale ondernemers zijn onmisbaar voor onze vier dorpen. Zij zijn dé banenmotor. Maar dan moeten we wel zorgen voor ruimte voor de ondernemers. Zo willen we als VVD dat er één ambtelijke “mogelijkmaker” is waar ondernemers bij terecht kunnen. Deze ambtenaar moet ook actief op zoek naar nieuwe ondernemers voor onze vier dorpen.”

“Als de gemeente en de ondernemers goed samenwerken, is het ook mogelijk om de huidige bedrijventerreinen aantrekkelijker te maken en te verbeteren. Daarbij staat veiligheid natuurlijk voorop! En als de gemeente een aanbesteding heeft, kijken we eerst of we dat werk kunnen gunnen aan ondernemers uit onze vier dorpen of onze regio.”