VVD Gilze en Rijen wil regenboogvlag op gemeentehuis

Vorige week was er veel ophef in Nederland over de zogenaamde Nashville-verklaring. In deze verklaring, die onder andere door de SGP ondersteund werd, wordt onder meer homoseksualiteit enorm hard afgekeurd. Deze verklaring zorgde voor veel debat in Nederland. Als reactie is in veel gemeenten de regenboogvlag gehesen bij het gemeentehuis, om te laten zien dat iedereen in Nederland zichzelf mag zijn. Onder andere in Breda, Geertruidenberg, Waalwijk en Heusden was dit het geval.

Fractievoorzitter David Vermorken: “Het is een gemiste kans dat de gemeente Gilze en Rijen niet duidelijk gemaakt heeft dat iedere inwoner van onze gemeente gewoon zichzelf mag zijn en mag houden van wie hij of zij wil. Die garantie biedt het allereerste artikel van onze Grondwet. Het is daarom teleurstellend dat dit college geen actie heeft ondernomen om te laten zien dat dat ook in onze gemeente geldt. Heel veel andere Nederlandse gemeenten hebben dit wel gedaan en het was goed geweest als dit ook in Gilze en Rijen was gebeurd.” Volgende week zal de VVD-fractie hier vragen over stellen in een van de commissievergaderingen.