Komt er een goed centrum in Gilze?

Op zaterdag 16 februari ging de VVD Gilze en Rijen de deuren langs in Gilze. Dit keer belden we aan in één van de nieuwste stukjes Gilze: de woningen op de voormalige voetbal- en tennisvelden. En ook deze zonnige zaterdag hebben we weer veel leuke gesprekken met inwoners van dit gedeelte van Gilze gevoerd.

Centrumplan Gilze

Veel opmerkingen gingen over het centrumplan in Gilze. Wanneer komt daar nu eindelijk eens beweging in. Een goede vraag die we als VVD dan ook binnenkort zullen stellen aan de wethouder, want het is momenteel wel erg oorverdovend stil. Gilze verdient immers gewoon een goed centrum.

Communicatie

Ook hoorden we veel opmerkingen over de communicatie vanuit de gemeente. Over (het uitblijven van) de aanleg van goede bestrating of de bouw van de andere woningen in het plan bijvoorbeeld. Ook over het gebrek aan speelvoorzieningen in het centrum van Gilze kwamen veel opmerkingen. Veel gezinnen met jonge kinderen willen gewoon een plek in de buurt waar de kinderen veilig buiten kunnen spelen. Wij zullen de wethouder ook hier tot spoed manen.