VVD grootste partij in gemeente Gilze en Rijen

Vorige week woensdag 20 maart vonden verkiezingen voor Provinciale Staten van Brabant en het Bestuur van Waterschap Brabantse Delta plaats. De uitslag was voor de VVD erg goed: de VVD bleek bij beide verkiezingen de grootste partij te zijn geworden, ook in onze gemeente. Wij willen iedereen die op de VVD gestemd hiervoor hartelijk danken.

Lokale resultaten boeken

Fractievoorzitter David Vermorken van de VVD Gilze en Rijen: “De VVD is opnieuw de grootste partij geworden in de provincie. Dat is ook belangrijk voor de inwoners van onze vier dorpen. Want veel zaken kunnen we als gemeente niet alleen doen, maar daar is de provincie hard bij nodig. Zo wordt binnenkort de N282 (Breda-Tilburg) verbreed en wordt de N631 (Oosterhoutseweg) veiliger gemaakt, onder andere met een tunnel onder het spoor bij de Vijf Eiken. En ook draagt de provincie volop bij aan de Snelfietsroute Breda-Tilburg via onze gemeente. Dat heeft voordelen voor fietsers in Rijen, Hulten en Molenschot. Ook wordt er werk gemaakt van een betere doorstroming op de A58. Met deze uitslag kunnen dit soort belangrijke projecten doorgaan.”

Spoorzone Rijen

Ook voor het spoor is het belangrijk dat de VVD weer het grootst is geworden in Brabant. David Vermorken: “Niet alleen door de ondertunneling in de Oosterhoutseweg, maar ook door bij te dragen aan een vernieuwde spoorzone in Rijen met een auto-te-gast-tunnel, zet de provincie zich in voor onze vier dorpen. Dergelijke projecten kan je als gemeente niet alleen uitvoeren. De steun van de Brabantse VVD, juist ook in de lobby voor meer geld uit Den Haag, is enorm belangrijk om een succes te maken van dit belangrijke project voor de toekomst van Rijen. Het brengt daadwerkelijke realisatie aanmerkelijk dichterbij. Daarom is het goed dat ook de inwoners van onze vier dorpen gekozen hebben voor doen!”