VVD in coalitie verder aan de slag voor onze vier dorpen

Op donderdag 9 mei 2019 heeft de VVD Gilze en Rijen samen met Kern’75, CDA en Gemeentebelang een concept-coalitieakkoord gesloten. Dit akkoord doet recht aan de grote uitdagingen waar de gemeente zich de komende jaren voor gesteld ziet en die de komende jaren alleen maar zullen toenemen. De VVD heeft altijd gezegd constructief bij te willen dragen aan het gemeentebestuur. Het afgelopen jaar hebben we dat vanuit de oppositie gedaan. De komende drie jaar zullen we samen met Kern’75, CDA en Gemeentebelang de coalitie vormen.

David Vermorken kandidaat-wethouder

Door de fractie is David Vermorken voorgedragen als wethouder. David is 33, heeft een relatie met Onno en woont in Rijen. Nu nog werkt hij bij het Algemeen Secretariaat van de VVD in Den Haag. Sinds 2014 zit hij in de gemeenteraad en vanaf de zomer van 2017 was hij fractievoorzitter. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 was hij lijsttrekker van de VVD Gilze en Rijen. David heeft een groot netwerk in de regionale, provinciale en landelijke politiek. Zo is hij bijvoorbeeld lid van de commissie Raadsleden en Griffiers van de Vereniging Nederlandse Gemeenten en was hij lijstduwer op de VVD-lijst voor Provinciale Staten afgelopen maart.

David is blij met deze voordracht: “De afgelopen jaren heb ik met veel plezier de VVD-fractie in de gemeenteraad mogen leiden. Nu de VVD toetreedt tot de coalitie ben ik vereerd met de unanieme steun van onze fractie als wethouder aan de slag te kunnen gaan voor onze vier dorpen. De uitdagingen de komende jaren zijn groot en er zullen moeilijke besluiten worden genomen. Als VVD lopen we nooit weg voor onze verantwoordelijkheid en ik pak daarom nu deze handschoen ook graag op.”

Hans Rutten nieuwe fractievoorzitter

Hans Rutten wordt de nieuwe fractievoorzitter van de VVD. Hans is 60 jaar en zit sinds 2006 in de gemeenteraad. Tot 2017 was hij ook al fractievoorzitter van de VVD Gilze en Rijen. Hans is zelfstandig ondernemer en eigenaar van Hans Rutten Consultancy & Advies. Als ondernemer doet Hans interim-managementopdrachten en geeft hij advies over gemeentelijke dienstverlening. Hans: “Als VVD Gilze en Rijen komen we nu in een andere rol terecht. Samen met het enthousiaste team lokale VVD’ers zullen we constructief blijven meedenken om onze vier dorpen nog mooier te maken. Met David krijgen we een goede wethouder met een groot netwerk.”