VVD Gilze en Rijen: Het Coronavirus is nog steeds onder ons. Neem alle maatregelen in acht.

Het coronavirus beslaat al maanden alle nieuwsuitzendingen en raakt ons land op ongekende wijze. Wij knokken met z’n allen om dit virus onder controle te krijgen en de kop in te drukken maar ook om onze economie weer op gang te krijgen. Zagen we in eerste instantie voorzichtig de eerste resultaten daarvan, nu blijkt toch dat het aantal besmettingen, ziekenhuisopnamen en IC opnamen weer toenemen. Ook het belangrijke reproductiegetal is al weer weken boven de 1. Onze premier Mark Rutte heeft daarom extra maatregelen aangekondigd die met name de toegenomen besmettingen in de privé sfeer moet terug dringen. Ook wij als VVD fractie hebben gehoor gegeven aan premier Rutte en onze jaarlijkse BBQ afgelast.

Het is van groot belang dat u zich aan alle basis maatregelen houdt.

“ Het is van groot belang voor ons allemaal als u ook gehoor geeft aan de oproep en ook dat we ons aan de algemene maatregelen houden zoals: “anderhalfmeteren”, handen wassen, thuis blijven bij klachten en geen handen schudden. Alleen op deze manier krijgen we het virus onder controle en kunnen we onze economie weer op gang brengen. Zo ontstaat er dan ook hopelijk weer ruimte om andere vervelende maatregelen zoals beperkt bezoek aan ouders en kleinkinderen niet opnieuw te hoeven invoeren. Iets waar niemand op zit te wachten. Blijf onze lokale ondernemers ondersteunen want nieuwe strenge maatregelen zou voor vele de nekslag kunnen zijn” aldus VVD raadslid Hans van Nistelrooij.

VVD- raadslid Ryan van Osch: “ Ik roep al mijn leeftijdgenoten op om toch vooral de algemene maatregelen vol te houden. Je beschermt op deze manier jouw dierbaren”.

De scholen en kinderopvang gaan inmiddels weer open en het voortgezet onderwijs gaat ook weer van start.

VVD fractievoorzitter Hans Rutten vult aan: “ Wij zijn erg blij dat de scholen weer van start gaan maar ook  bezorgd en vragen extra aandacht voor een goede ventilatie in onze basisscholen. Wij hebben de wethouder van onderwijs dan ook gevraagd te laten onderzoeken wat de status van de ventilatie op onze scholen is en welke maatregelen er getroffen worden om besmettingen te voorkomen”.

Alleen op deze manier kunnen wij onze dierbaren gezond houden en tegelijkertijd de economie in onze gemeente en ons land weer op gang brengen. Blijf gezond en fit en help elkaar door deze moeilijke tijden heen.

Wilt u met ons aan de slag voor onze vier dorpen? Of heeft u vragen of opmerkingen? Neem contact op met één van onze raadsleden: Hans Rutten op 06-22956693 en via  hansrutten8@gmail.com, Ryan van Osch op 06-42624667 en via ryanvanosch@gmail.com en raadslid Hans van Nistelrooij op 06-20423087 en via h.van.nistelrooij@ziggo.nl.