David Vermorken voert team van 24 lokale VVD'ers aan.

De VVD Gilze en Rijen heeft op de ledenvergadering van 4 december in Molenschot de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Dat wethouder David Vermorken de lijst aanvoert is geen verrassing meer. De VVD heeft 24 lokale kandidaten op de lijst staan voor de verkiezingen van 16 maart 2022. David is enthousiast over de kandidatenlijst: “We hebben een mooie lijst met lokale mensen die samen willen werken voor onze vier dorpen. Een enthousiast team dat bovendien staat te trappelen om met de inwoners van onze vier dorpen het gesprek aan te gaan over onze plannen. Want Gilze en Rijen blijft goed, maar wordt beter.”

Op plaats 2 van de kandidatenlijst staat raadslid Hans van Nistelrooij. Hans is sinds 2019 gemeenteraadslid en was daarvoor al commissielid. Daarnaast is hij als inwoner van Rijen-Zuid ook nauw betrokken bij het tegengaan van de overlast van de vliegbasis en vertegenwoordigt hij ook regelmatig de bewoners van onze gemeente op dat gebied. Op de derde plaats staat Bart van Enschot uit Gilze. Bart heeft de afgelopen periode al veel van zich laten horen in de commissie Ruimte. Zo heeft hij zich namens de VVD Gilze en Rijen hard gemaakt voor meer woningen en een betaalbare en behapbare energietransitie voor onze inwoners.

Op plaats 4 staat fractievoorzitter Hans Rutten. Als nestor van de raad is hij gemotiveerd om ook de komende jaren zich weer vol in te zetten voor onze vier dorpen. Hij wil zich vooral hard maken voor het verbeteren van het groenonderhoud en het duurzaam herinrichten van straten en wijken. Ook zal hij een coachende rol in de fractie vervullen. Serge Machielsen (oud-raadslid), Liselotte de Boer-Schellekens (Rijen), Paul Houtepen (bestuurslid Atletiekvereniging Spiridon), Tim Kusters (eigenaar De Huyskamer in Gilze), Adri Schelfhorst (commissielid Middelen) en Arno Storm uit Molenschot completeren de top 10.

Ryan van Osch (23, Gilze) stopt na de verkiezingen als gemeenteraadslid. Daarmee neemt de student Security Studies, en het jongste raadslid van Gilze en Rijen, na vier jaar afscheid van de gemeenteraad. Ryan: "Inmiddels ben ik bijna afgestudeerd. Dat betekent dat ik me ook aan het oriÎnteren ben op de toekomst. De kans is groot dat die niet in Nederland ligt. Ik was zeer vereerd om in 2018 met voorkeursstemmen in de raad te komen, maar dat commitment kan ik niet nog eens voor vier jaar geven." Ryan ondersteunt de VVD Gilze en Rijen vanaf plaats 11 op de kandidatenlijst.

De lijst wordt afgesloten met vier lijstduwers. Dat zijn de oud-raadsleden Hans van de Loo en Vic Haagh, lid van Provinciale Staten Suzanne Zwart uit Molenschot en Mart Gosens uit Gilze (lid Algemeen Bestuur Waterschap Brabantse Delta).

David Vermorken is trots op deze lijst: "Met onze 24 lokale toppers kijken we uit naar een goede uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. Want onze vier dorpen zijn goed en worden beter."

De volledige lijst ziet er als volgt uit:

1. David Vermorken - Rijen
  2. Hans van Nistelrooij - Rijen