VVD Gilze en Rijen blikt terug op een succesvol 2021

De VVD Gilze en Rijen blikt, zo vlak voor de jaarwisseling terug op het afgelopen jaar. Wat is er in 2021 allemaal gebeurd in Gilze en Rijen? Fractievoorzitter Hans Rutten: “We kunnen er natuurlijk niet omheen dat corona ook in 2021 een enorme impact heeft gehad op de inwoners en ondernemers in onze vier dorpen. De lockdown waar we nu in zitten is voor veel mensen zwaar. We hopen dat we in 2022 corona echt achter ons kunnen laten en verder kunnen. Als gemeenteraad hebben we onlangs een plan vastgesteld om na corona een kickstart te geven aan de samenleving met ruim één miljoen euro. We ondersteunen verenigingen, inwoners, ondernemers en onderwijs met een extra impuls.”

Raadslid Hans van Nistelrooij kijkt tevreden terug op de woningbouwontwikkelingen in 2021: “In Gilze wordt volop gebouwd rondom het Laarspad en straks kan er ook werk gemaakt worden van woningen op Oranjestraat 113 en de huidige locatie van de Groeituin Floralia, die naar de siertuin gaat. Rondom de nieuwbouw van basisschool De Wildschut wordt komend jaar ook gebouwd. En de bouwwerkzaamheden in het Centrumplan in Gilze vorderen gestaag. In Rijen zijn de eerste woningen op de oude locatie van basisschool De Kring verkocht (bijna allemaal aan inwoners met binding met onze gemeente), zijn de woningen op de plek van de oude Marechausseekazerne opgeleverd en wordt er volop gebouwd in De Vliegende Vennen. En in januari stelt de gemeenteraad het bestemmingsplan voor 375 woningen in Tussen de Leijen aan de oostzijde van Rijen vast. Allemaal projecten die belangrijk zijn in deze wooncrisis.

Ons raadslid Ryan van Osch is tevreden over alles wat er met sport gedaan is het afgelopen jaar: “De nieuwe locatie voor Budoverenigingen Rijen, de nieuwe handbalkantine van RHV, twee nieuwe kunstgrasvelden bij VV Rijen, vergevorderde plannen voor de renovatie van Achter de Tuintjes en de sloop van de oude en start van de bouw van de nieuwe Margriethal in Rijen. En ook nog eens een nieuw sport- en beweegbeleid met volop investeringen in de verduurzaming en het onderhoud van de bestaande accommodaties. Daar zijn we trots op!”

VVD-lijsttrekker en wethouder David Vermorken: “Het afgelopen jaar was door corona niet altijd makkelij. Maar met een solide gemeentebegroting met lage woonlasten hebben we toch veel kunnen investeren voor onze inwoners in onze vier dorpen en de goede voorzieningen. Daar gaan we de komende vier jaar graag mee door. In maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Samen met het team van lokale VVD’ers maak ik me de komende jaren sterk voor onze vier dorpen. Want veel gaat goed, maar er kunnen ook dingen beter.”

De VVD Gilze en Rijen wenst u allen een gelukkig en gezond 2022 en we hopen ook in 2022 weer op uw steun te mogen rekenen.

Wilt u met ons aan de slag voor onze vier dorpen? Of heeft u vragen of opmerkingen? Neem contact op met één van onze raadsleden: Hans Rutten op 06-22956693 en via hansrutten8@gmail.com, Ryan van Osch op 06-42624667 en via ryanvanosch@gmail.com en Hans van Nistelrooij op 06-20423087 en via h.van.nistelrooij@ziggo.nl