VVD Gilze en Rijen blij met historische akkoord Centrumplan Rijen

De VVD Gilze en Rijen is blij dat het wethouder Annette Stinenbosch op vrijdag 22 april gelukt is om het Centrumplan in Rijen een belangrijke stap verder te brengen. Op die dag is er namelijk een historisch akkoord bereikt tussen de projectontwikkelaar en eindgebruiker Lidl. Dat betekent dat het Centrumplan in Rijen nu eindelijk van de grond komt.

Doordat de handtekeningen nu na al die jaren echt op papier staan kan er gestart worden met de aanvraag van de vergunningen en de daadwerkelijke bouw van het centrumplan. VVD-voorman David Vermorken is blij met het bereikte resultaat: “Rijen wacht al zo’n twintig jaar op een echt centrum. Het is wethouder Stinenbosch (CDA) gelukt om eindelijk resultaat te boeken. Dat mag met recht historisch genoemd worden. En dit is een goed resultaat in de slechts vier maanden die Annette Stinenbosch in Gilze en Rijen wethouder is.”

VVD Raadslid Hans van Nistelrooij vult aan: “Het Centrumplan Rijen was één van de prioriteiten van de coalitie 2019-2022 waar de VVD Gilze en Rijen, samen met CDA, Gemeentebelang en Kern’75, ook deel van uitmaakte. Het is mooi om te zien dat tot op de laatste werkdag van dit college, de wethouders hard aan de slag zijn voor onze vier dorpen. En het resultaat mag er dan ook zeker zijn.”

De VVD Gilze en Rijen vindt dat je successen ook moet vieren. Daarom heeft onze fractievoorzitter David Vermorken namens de VVD afgelopen vrijdag wethouder Stinenbosch gefeliciteerd met dit mooie resultaat en haar een fles champagne overhandigd.

De komende tijd moet er nog wel veel gebeuren in het centrum van Rijen. David daarover: “In januari heeft de gemeenteraad het programma van eisen vastgesteld voor het nieuwe Wilhelminaplein. Met meer ruimte voor groen en fijne terrassen. En met minder ruimte voor auto’s en doorgaand verkeer. We hopen dat het nieuwe college deze plannen net zo voortvarend oppakt als de afgelopen vier maanden met het centrumplan gebeurd is.”

Doe ook mee met ons!
De deur van de lokale VVD Gilze en Rijen staat altijd open voor mensen die mee willen denken of met ons aan de slag willen voor onze vier dorpen! En uiteraard ook voor inwoners, ondernemers en verenigingen die met een probleem of uitdaging zitten. Je kunt ons bereiken via mail@vooronzevierdorpen.nl, Facebook en Instagram.