VVD Gilze en Rijen: Spoorzone Rijen blijft ongewis project

De VVD Gilze en Rijen is aan het werk voor onze 4 dorpen. Zo heeft VVD Gilze en Rijen raadslid Bart van Enschot tijdens de gemeenteraad van 17 oktober samen met andere oppositiepartijen een motie ingediend om te komen tot voortgang van het project Spoorzone.

Over het project Spoorzone is al heel veel gezegd en geschreven, er is al fors in geïnvesteerd en toch weten de inwoners en de raads- en commissieleden nog steeds niet waar we aan toe zijn. Er is nog geen nieuwe Bestuursovereenkomst met de partners (Provincie, Rijk en ProRail) in dit project.

In de motie die werd ingediend werd het college opgedragen om uiterste inspanningen te leveren om tot de noodzakelijk Bestuursovereenkomst te komen. De Bestuursovereenkomst is nodig aan revisie toe omdat deze niet voorziet in de sterk gestegen kosten van het project en de daaruit voortvloeiende bijdrage van onze gemeente.

VVD-raadslid Bart van Enschot hierover: “de inwoners van onze gemeente en de raads- en commissieleden hebben recht om te weten waar we aan toe zijn met het project Spoorzone. Het project loopt al zeer geruime tijd en nog is er geen concrete planning en zicht op wat de kosten voor onze gemeente zullen worden”.

Na lange discussie werd de motie door de voltallige Raad ondersteund. Bart van Enschot: “Door deze motie weet het college en met name de verantwoordelijke wethouder zich gesteund door de Raad in de verdere gesprekken en onderhandelingen met de project-partners. Wel heeft de VVD Gilze en Rijen aangegeven dat het met deze motie geenszins instemt met een “fietstunneltje” voor €75000000. Wij zullen ons blijven inzetten voor een goede invulling van het project Spoorzone zonder Rijen Zuid te isoleren van alle essentiële diensten in Rijen Noord..

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via Facebook en Instagram