Bart en Hans blikken terug op een bewogen 2022

Na de teleurstellende gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 kwam de VVD Gilze Rijen terug in de raad met twee zetels. Ook de coalitie-onderhandelingen verliepen niet zoals we hadden gehoopt. David Vermorken en Hans van Nistelrooij namen hun plaats in en maakte plannen hoe de rol als constructieve oppositiepartij in te vullen. In Juni echter werd David benoemd als wethouder namens de VVD in Borne en nam Bart van Enschot zijn plaats in.

Hans van Nistelrooij werd door de VVD Gilze en Rijen gekozen als fractievoorzitter.

Bart van Enschot blikt terug: “Voor mij kwam de benoeming tot raadslid toch nog onverwacht. Ik had al ervaring opgedaan in de commissie Ruimte maar als raadslid moest ik toch nog even wennen. Sindsdien zet ik me vooral in op het veiliger maken van het Bisschop de Vetplein in Gilze, voor betaalbaar en fijn wonen en voor een degelijke energietransitie. Die moet voor iedereen haalbaar zijn. Wat mij bijzonder aanspreekt in deze rol zijn de vele gesprekken die ik met onze inwoners heb over uiteenlopende onderwerpen. Luisteren en doen wat nodig is”.

Fractievoorzitter Hans van Nistelrooij vult aan:” Met het vertrek van David hebben we ons wel moeten herpakken. Met David is veel ervaring vertrokken. Gelukkig hebben we een goed team met commissieleden Adri Schelfhorst, Serge Machielsen, Paul Houtepen, Sander Hofman en Tim Kusters en de andere leden van de steunfractie. Ook Hans Rutten ondersteunt ons nog volop. Ik zet me vooral in voor een degelijk financieel beleid. De voorzieningen in onze gemeente zijn van hoog niveau met nieuwe scholen, sporthallen en sportcomplexen. Verenigingen worden ondersteund maar dit vraagt veel geld en de bodem van onze reserves is in zicht. Wij zijn als VVD Gilze en Rijen zeer terughoudend als het gaat over de lasten voor onze inwoners, zeker in deze moeilijke tijden. We zullen dus extra goed moeten kijken naar de prioriteiten en mogelijk stevige keuzes maken”

Hier staan wij voor als VVD Gilze en Rijen.

Wij wensen u allen fijne kerst en een gezond 2023.

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.