Verbinding zoeken met en luisteren naar onze inwoners moet beter

De VVD Gilze en Rijen is aan de slag voor onze 4 dorpen. Communiceren met onze inwoners moet beter, zo betoogden de VVD raads- en commissieleden tijdens de laatste commissievergaderingen.

Het dalende vertrouwen van onze inwoners in de landelijke zowel als plaatselijk politiek, is een grote zorg en verdient de aandacht van alle politiek betrokkenen. Een belangrijk onderdeel om het vertrouwen in de politiek weer terug te krijgen is de communicatie tussen de overheid en de inwoners, zeker ook in onze gemeente.

In de afgelopen week tijdens de drie commissievergaderingen is gebleken dat er ook in onze gemeente nog veel valt te verbeteren. De VVD Gilze en Rijen heeft hier diverse vragen over gesteld.

1. De communicatie tussen gemeente en inwoners/bedrijven over de reconstructie van het kruispunt Nieuwstraat/Lange Wagenstraat/Korte Wagenstraat. Te laat werden bedrijven en inwoners geïnformeerd zodat zij moeilijk passende en logistieke maatregelen voor bereikbaarheid konden nemen.

2. Uit een brief van OBS De Wildschut bleek dat er veel onduidelijk is over de afwerking van het schoolplein, zowel wat betreft veiligheid als de oppervlakte van het plein. Daarnaast is er ook onduidelijkheid over een Kiss and Ride voorziening om zodoende de verkeersveiligheid te verbeteren.

3. Ook de brief van BC Gilze werd besproken en ingeleid door Mario van Mierlo, bestuurslid van deze badmintonclub. Ook hier blijkt sprake te zijn van onvoldoende overleg en betrokkenheid door en van het college. Het kan toch niet zo zijn dat we ruim € 10 miljoen investeren in een nieuwe sporthal en dat de grootste gebruiker van deze hal niet tevreden is en beperkt wordt in haar sportieve mogelijkheden.

Dit zijn zomaar 3 voorbeelden waarin het misgaat met de communicatie tussen het college en de inwoners van onze gemeente.

Dit moet en kan ook beter. Wij zullen als VVD Gilze en Rijen hier alert op blijven. Heeft u ook voorbeelden, deel ze met ons.

Doe ook mee met ons!
Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.