VVD Gilze en Rijen: Veilig fietsen voor iedereen

De VVD Gilze en Rijen is aan de slag voor onze 4 dorpen. Zo waren VVD-fractievoorzitter Hans van Nistelrooij en VVD-raadslid Bart van Enschot aanwezig bij de Raadsinformatieavond over het Fietsbeleidsplan.

Maandavond 6 maart werden de Raads- en Commissieleden geïnformeerd over de nadere uitwerking van het Fietsbeleidsplan voor onze gemeente. Allereerst willen we onze complimenten geven voor de opzet en uitwerking van het plan. Hier werden maar liefst meer dan 75 aandachts- en knelpunten benoemd om het voor de fietsers in onze gemeente veilig en comfortabel te maken. Om een plan op te stellen dat fysiek uitvoerbaar en financieel haalbaar is zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Niet alle genoemde aandachts- en knelpunten kunnen we direct aanpakken.

Voor de VVD Gilze en Rijen moet prioriteit gegeven worden aan verbeteren van de veiligheid voor alle fietsers. Van (schoolgaande)kinderen tot ouderen en van recreatieve fietsers tot sportfietsers. De plaatsen waar dit nu knelt binnen onze gemeente moeten als eerste aangepakt worden.

Laten we eerst afmaken wat we al in gang hebben gezet of waar we mee bezig zijn. Daarna de slechte fietspaden en stoepen opknappen, denk hierbij bijvoorbeeld aan losliggende tegels en gaten in de paden. Ook moet hoge prioriteit worden gegeven aan het verbeteren van de gevaarlijke en onveilige knelpunten. Dit alles dient te worden vertaald naar een meerjarenplan dat voorziet in een reële tijdsplanning en financiële onderbouwing. Op die manier weten alle inwoners van onze gemeente wat ze kunnen verwachten en houden we goede grip op de kosten.

Doen wat nodig is!

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.