VVD Gilze en Rijen: De kracht van 2 minuten stilte

De VVD Gilze en Rijen is aan de slag voor onze 4 dorpen. Bart van Enschot was aanwezig bij de dodenherdenking op 4 mei in Gilze. Bart van Enschot hierover: “Op de eerste plaats onze complimenten voor een goed georganiseerde en waardige dodenherdenking in Gilze. Onder grote belangstelling werden de gevallen oorlogsslachtoffers uit onze gemeente herdacht.

Samen met o.a. mijn kleindochter Mijke van 10 jaar was ik hierbij aanwezig. Zij werd geraakt tijdens het oplezen van de namen van de slachtoffers met de vermelding van de leeftijden.

“Baby’s en kinderen onder de slachtoffers, dat mag toch niet, dat is niet eerlijk” zei ze na afloop. Zij en ook ik waren onder de indruk van de 2 minuten stilte. Tijd om in alle rust na te denken en te dromen van een betere wereld.

In zijn overweging maakte burgemeester Alssema de verbinding met het huidige oorlogsgeweld en de slachtoffers die ook nu iedere dag vallen.

Wat zijn wij toch gezegend in ons mooie en veilige land en in onze fijne gemeente!

Zo relativerend vallen stikstofproblemen, woningproblemen en andere uitdagingen in het niet. Laten we daar vooral geen strijd van maken maar samen en in goede harmonie zoeken naar gepaste oplossingen. Met respect voor iedereen.

Maar bovenal: laten we koesteren en genieten van ons fijne en veilige leven in onze mooie gemeente”.