VVD Gilze en Rijen: Hulten gegijzeld door Stikstof-depositie!

De VVD Gilze en Rijen is aan de slag voor onze 4 dorpen. In de Raadsvergadering van 22 mei kwam raadslid Bart van Enschot op voor onder andere de belangen van de inwoners van Hulten.

Met een door VVD Gilze en Rijen en andere partijen ingediende motie werd aandacht gevraagd voor de vertraging van de afsluiting van de N282 bij Hulten. Raadslid Bart van Enschot hierover: “Het mag niet zo zijn dat door problemen van stikstof-depositie de verbetering van de verkeersveiligheid en de woonomgeving in Hulten in het geding komt”. Volgens de VVD Gilze en Rijen zijn er vele -al dan niet tijdelijke- maatregelen mogelijk om de verkeersveiligheid te verbeteren. Alternatieven die geen effect hebben op stikstof-depositie. Bart van Enschot vervolgt: “We mogen de inwoners van Hulten niet in de kou laten staan. Daarom hebben we in een motie aan het college gevraagd om de Gemeenteraad uiterlijk in het derde kwartaal van dit jaar te informeren welke aanpassingen er wel gedaan kunnen worden, en hierover in gesprek gaan met de Provincie Noord-Brabant. Daarnaast hebben we ook gevraagd in gesprek te blijven met de inwoners over mogelijke aanpassingen”.

In dezelfde Raadsvergadering werd door VVD Gilze en Rijen ook een motie mee ingediend om de mogelijkheden te onderzoeken voor een groene ontwikkeling tussen Tilburg (Reeshof) en het Rijensbroek. Bart van Enschot hierover: “Hiermee slaan we twee vliegen in één klap, namelijk het ontwikkelen van een robuuste groene zone en anderzijds ook een afscherming van de Oostkant van Hulten. De Reeshof is immers al erg dichtbij”.

Doe ook mee met ons!
Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.