VVD Gilze en Rijen: Luiercontainers verwijderd en de fietsbrug door auto’s gebruikt

De VVD Gilze en Rijen is aan het werk voor onze 4 dorpen. Zo werd commissielid Serge Machielsen onaangenaam verrast door twee gebeurtenissen. Eerst met de mededeling dat de luier- en kledingcontainers die op de parkeerplaats bij de Praxis in Rijen stonden binnen enkele dagen verwijderd zouden worden. Deze containers zouden verplaatst worden naar enkele locaties in de wijk Vliegende Vennen. Helaas is gebleken dat de kledingcontainers zijn opgepakt en verplaatst, en de luiercontainers enigszins zijn gemoderniseerd met een betonnen randje.

Wij als VVD hebben hier vragen over gesteld aan de portefeuillehouder waarom deze containers niet net als alle andere ook ondergronds kunnen. Vooral bij de luiercontainers voorkomt dit stank en viezigheid. Daarnaast is er op geen enkele wijze aangegeven dat dit om luiercontainers gaat, en er worden nu al gewone vuilniszakken met afval ingegooid. Als ze dan toch verplaatst moeten worden, doe het dan goed en duurzaam en laat de container zich “gratis” openen d.m.v. het pasje die elke inwoner heeft.

Fietsbrug gebruikt door auto’s!

Serge vervolgt: “We zijn ook aangesproken door diverse bewoners dat de nieuwe fietsbrug bij de Generaal Maczektunnel gebruikt wordt door auto’s. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, de fietsbrug is natuurlijk niet berekend op autoverkeer, maar ter plaatste is ons gebleken dat dit toch wel heel onduidelijk staat aangegeven. Vanuit de richting Hulten over de Uitvang mag met een auto gereden worden in deze fietsstraat, echter bij de Moerstraat moeten de auto’s rechtsaf want rechtdoor ga je over de fietsbrug, hier staat nergens aangegeven dat dit niet mag of kan. Er is wel een verhoging in het midden van het fietspad, maar daar rij je met de auto gewoon overheen. Ook hier hebben wij vragen over gesteld aan de portefeuillehouder om dit duidelijker aan te geven en eventueel met fysieke maatregelen onmogelijk te maken”.

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.