VVD Gilze en Rijen: VVD 2e kamerlid Thierry Aartsen bezoekt bedrijven in Gilze

De VVD Gilze en Rijen is aan het werk voor onze 4 dorpen. Op maandag 5 juni bezocht VVD 2e kamerlid Thierry Aartsen samen met VVD Raadslid Bart van Enschot en bestuursleden van Metaalunie twee innovatieve metaalbedrijven in Gilze. Belangrijkste thema’s van de bezoeken waren duurzaamheid en innovaties.

Thinking Steel
Als eerste werd een bezoek gebracht aan Thinking Steel/ Willemse, een internationaal bedrijf met als basis staalconstructies. Kim van Dongen en Bjorn van Ballegooy, respectievelijk CEO en COO, namen ons mee door de historie van het bedrijf en de uitdagingen van vandaag.

Met name duurzaamheid werd belicht. Bjorn van Ballegooy hierover: “staal draagt bij aan de circulaire economie, het is extreem duurzaam en kan hergebruikt en gerecycled worden”.

Kim van Dongen stond ook stil bij een andere belangrijke uitdaging, namelijk het aantrekken en behouden van gekwalificeerde medewerkers. “Wij ontplooien allerhande activiteiten om mensen in contact te brengen met ons bedrijf en met het werken met staal. Belangrijk is dat staal in het DNA van onze medewerkers zit”.

Thierry Aartsen was onder de indruk van dit mooie bedrijf. Hij zegt hierover: “Prachtig dat MKB bedrijven, en dit is daar een mooi voorbeeld van, zo innovatief bezig zijn op gebied van productontwikkeling waarbij duurzaamheid voorop staat”.

Bregil
Als tweede bedrijf werd Bregil bezocht, een metaalbewerkingsbedrijf dat het betere metalen product maakt. Hier werden we ontvangen door Ed van den Bliek (DGA) en Kirsten Muller en Rens Broks. Zij gaven een toelichting en rondleiding over slim werken volgens het QRM-principe. Een proces dat voor zowel afnemers als medewerkers vele voordelen kent op het gebied van doorlooptijden en werkplanning.

Over het gebruik van energie gaf Ed van den Bliek een toelichting: “In onze coating ovens werken we met temperaturen van rond de 200 graden. Ondanks dat we restwarmte hergebruiken verbruiken we enorm veel gas. Met de huidige energieprijzen is dat een ware uitdaging”.

Thierry Aartsen hierover: “We moeten zoeken naar regionale oplossingen en inpassingen voor het energievraagstuk. Mooie MKB bedrijven zoals Bregil moeten we hierbij helpen”.

VVD Raadslid Bart van Enschot over deze bedrijfsbezoeken: “Geweldig dat Thierry naar onze gemeente is gekomen om in gesprek met de ondernemers te horen wat hun uitdagingen en knelpunten zijn. Hij kan hierdoor nog beter de discussie in Den Haag aangaan over onderwerpen als energie, duurzaamheid en het opleiden van gekwalificeerde medewerkers”.

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.