VVD Gilze-Rijen: Vraagtekens bij herinrichting Wilhelminaplein worden steeds groter

De VVD Gilze en Rijen is aan de slag voor onze 4 dorpen. Zo was de VVD aanwezig bij de presentatie van de plannen voor de herinrichting van het Wilhelminaplein.

Na ruim 6 maanden werden 8 juni jongslede de eerste plannen gepresenteerd voor de herinrichting van het Wilhelminaplein. Wat op viel was dat deze “plannen” tot stand zijn gekomen zonder de bewoners en ondernemers van het plein hierover te spreken. Zo zijn er bomen en een fietsenstalling ingetekend op de terrassen van de horeca ter plaatse.

Paul Houtepen, commissielid namens de VVD, hierover:” Hoe verder? Als u het weet mag u het zeggen maar wij zijn er niet gerust op. Eerder ben ik al eens benaderd door verontruste bewoners.

Luisteren naar ondernemers en bewoners zou toch de eerste stap moeten zijn van onze wethouder. Daarnaast zou ook groen, veiligheid en levendigheid de belangrijke speerpunten moeten zijn.”

We roepen de betrokkenen dan ook op om hun stem te laten horen. Dat mag via ons als VVD maar u bent ook altijd vrij dit te doen via de gemeente zelf. Immers alleen met u als bewoners en betrokkenen kunnen we onze stem kracht bij zetten en invloed uitoefenen.

We gaan de verantwoordelijke wethouder vragen of hij snel met meer duidelijkheid kan komen en wat er met de visie van de betrokkenen is gedaan. De VVD Gilze en Rijen gaat voor een autoluw centrum zodat u daar veilig en prettig kan winkelen en vertoeven. Laten we niet dezelfde fouten maken als bij het Bisschop de Vetplein maar er meteen iets moois van maken.

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.