VVD Gilze-Rijen: De volgende stappen op weg naar de ABG-huisvesting en de ombouw van ons gemeentehuis

De VVD Gilze en Rijen is aan de slag voor onze 4 dorpen. Zo waren de VVD-raadsleden Hans van Nistelrooij en Bart van Enschot aanwezig tijdens de raadsinformatieavond op 15 januari. Op de agenda stond de ombouw van ons gemeentehuis.

Fractievoorzitter Hans van Nistelrooij hierover: “Ons gemeentehuis moet omgebouwd worden en geschikt gemaakt worden om ook in de toekomst onze bestuurszetel (Gemeentebestuur en Raad) onderdak te bieden. De ambtenaren die nu nog in ons gemeentehuis werken gaan te zijner tijd verhuizen naar, als alles doorgaat, een nieuw onderdak op het Anna Frankplein. Hiermee komt ruim de helft van ons gemeentehuis leeg te staan en daarvoor wordt gezocht naar een nieuwe bestemming. Zoals het er nu naar uitziet kan het een zorgfunctie krijgen in combinatie met appartementen. Er is echter nog veel onzeker. Inmiddels komen de plannen voor het nieuwe ABG-kantoor in een stroomversnelling. De VVD-fractie vindt het niet wenselijk om deze twee plannen die weer veel geld vragen van onze gemeente los van elkaar te zien. Wij willen ze graag tegelijkertijd behandelen”.

Inzicht in de voordelen.

VVD-fractielid Bart van Enschot vult aan: “Ten aanzien van het besluit voor het nieuwe ABG-kantoor hebben wij twee wensen geuit. Wij vinden het logisch dat als je van 3 naar 2 naar uiteindelijk één

locatie gaat als ABG-organisatie, je ook aangeeft wat de efficiency-winst is die je kunt behalen. Daarnaast willen we graag weten waarom het blijven zitten in de huidige twee locaties in Baarle Nassau en Rijen financieel niet de beste oplossing is.”

Helaas hebben wij als gemeente niet een al te beste reputatie als het gaat om de kosten van grote projecten in de hand te houden. Daarom vinden wij dat het huidige bedrag voor de locatie aan het Anna Frankplein, namelijk €17,8 miljoen, ook het maximum moet zijn.

Hier zal de VVD ook in 2024 op blijven aandringen.

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.