VVD Gilze-Rijen: Onze ambtenaren verdienen onze aandacht

De VVD Gilze-Rijen is aan de slag voor onze 4 dorpen. Zo zijn we deze week aanwezig bij de drie commissievergaderingen. Bij de commissie Middelen stond het onderwerp ABG-organisatie op de agenda.

Drie facetten van de ABG-organisatie kwamen aan de orde, namelijk ambtelijke huisvesting, Kaders 2025 en betrokkenheidsonderzoek ABG-medewerkers.

Uit laatstgenoemd onderzoek valt de lage response van slechts 40% op. Dit duidt mogelijk op een lage betrokkenheid. Uit de rapportage blijkt dat er slechte scores worden behaald op de onderdelen management en vertrouwen in de organisatie. Daarentegen wordt er positief gescoord op o.a. werkplek en betekenisvol werk.

VVD-raadslid Bart van Enschot hierover: “Volgens de VVD Gilze-Rijen moet de prioriteit gegeven worden aan het verbeteren van het management en het vertrouwen in de organisatie. Centralisatie van de huisvesting kan hierbij een rol spelen maar is niet een directe vereiste.  We kunnen beter de tijd nemen om tot een goed afgewogen en onderbouwd voorstel voor de huisvesting te komen.

De kosten van de ABG-organisatie lopen op, en door centrale huisvesting zullen deze kosten verder toenemen zonder dat we inzicht hebben in de voordelen en besparingen.

Laten we allereerst het management en het vertrouwen in de organisatie verbeteren en in tussenliggende tijd kan een integraal voorstel voor de huisvesting worden uitgewerkt. Hierin dient dan te worden opgenomen de (gefaseerde) centrale huisvesting van de ABG-organisatie en het voorstel voor de Bestuurszetel. Zo lopen we niet in zeven sloten tegelijk en kunnen we een weloverwogen en verantwoord besluit nemen over dit cruciale onderwerp.”

VVD-raadslid Hans van Nistelrooij vervolgt: “gelet op het perspectief van forse begrotingstekorten is het noodzakelijk investeringen goed af te wegen en te kijken of er goede en voordeliger alternatieven zijn. Laten we niet geforceerde beslissingen nemen die financieel niet verantwoord zijn en waar we later niet op terug kunnen komen. Degelijk financieel beleid staat hoog op de prioriteit van de VVD Gilze-Rijen”.

Doe ook mee met ons!

Je kunt ons bereiken via vvdgilzerijen@outlook.com en via https://gilzerijen.vvd.nl Facebook en Instagram.