VVD op werkbezoek bij Horeca InnovatiePlein Hulten

Op maandag 8 september hebben commissieleden Liselotte de Boer Maud Rutten samen met fractievoorzitter Hans Rutten een bezoek gebracht aan HIP. Dit staat voor Horeca Innovatie Plein en is een initiatief van Rob Scholten. Met het Horeca Innovatie Plein wil Rob ondernemers bij elkaar brengen die elk hun eigen discipline en verantwoordelijkheden hebben en elkaar kunnen versterken, aanvullen en die gebruik kunnen maken van elkaars netwerken. Rob is lang werkzaam geweest in de horeca als chef-kok. Naast zijn liefde voor koken zit ook het ondernemen in zijn bloed.

In de oude geitenkaasfabriek in Hulten is Rob 4 maanden geleden van start gegaan met de verkoop van fornuizen aan horeca instellingen. Verder wil hij het pand delen met mensen die hij op zijn pad tegen komt en met de horeca verbonden zijn. Zo heeft Martijn van Wieren, die werkt voor het Belgische bedrijf NKZ, er een showroom ingericht met eet- en glasserviezen, bestek, servetten, pannen en alles wat er nodig om de tafel zo compleet mogelijk te dekken. Er worden ook kookworkshops gegeven door een chef kok, hij houdt zich ook bezig met het uitproberen van gerechten en het schrijven van een kookboek. Inmiddels heeft zich er ook een bedrijf bijgevoegd met professionele BBQ s In een zeer korte tijd heeft het bedrijf zich al aardig uitgebreid. Het was een zeer plezierig bezoek en we hebben genoten van de mooie spullen die er uitgestald stonden.