VVD Statenfractie bezocht Gilze en Rijen

De VVD heeft een werkbezoek georganiseerd op vrijdag 5 september voor de de voltallige Statenfractie van de VVD op werkbezoek. Tijdens de bezoek stonden diverse onderwerpen op de agenda. De ontvangst was in het gemeentehuis en werd ingeleid door burgemeester Jan Boelhouwer, die de fractie bijpraatte over de drugsproblematiek in zijn gemeente. Boelhouwer sprak zijn waardering uit voor de rol van de VVD Brabant in de bestrijding van drugscriminaliteit in de hele provincie.

Zoals bekend is minister Opstelten alsnog over de brug gekomen met het beschikbaar stellen van 125 extra politiemensen. Opvallend gegeven is dat in Gilze-Rijen in het afgelopen jaar 12 wietkwekerijen op zijn gerold dankzij oplettendheid van ambtenaren in hun vrije tijd.

Aeroparc Gilze-Rijen
Na de bespreking bezocht de Statenfractie samen met de fractie van de afdeling Gilze-Rijen het Aeroparc, een mooie plek waar innovatie, ondernemerschap en ontspanning samenkomen. Er werd onder andere een rondleiding gevolgd in Gate 2. Dit is een plek waar onderwijs, bedrijfsleven en overheid samen werken aan de opleiding van hooggekwalificeerde mensen in allerlei high end industriĆ«le sectoren, zoals de lijmacademie.

De ochtend wed afgesloten met een lunch waarbij aandacht is gevraagd voor de problematiek van de spoorzone, met name over de spoorse doorsnijdingen. Vooral de overgang bij de Vijf Eikenweg was onderwerp van gesprek en de gemeentelijke toekomstvisie van de spoorzone.