Gils Gezondheidscentrum de Flair moet op huidige locatie blijven

De VVD Gilze en Rijen pleitte er tijdens de Algemene Beschouwingen voor om de gezondheidscentrum de Flair in Gilze op de huidige locatie te laten zitten. Fractievoorzitter Hans Rutten: “In het Flair-gebouw in Gilze is een fantastisch gezondheidscentrum neergezet. Deze AHOED opereert echter nog steeds een tijdelijke vergunning. Bij de behandeling van het Centrumplan Gilze in de commissievergadering, bleek al dat eigenlijk geen enkele partij nog voorstander is van verplaatsing van de AHOED naar dat centrumplan. Wij willen dat het gezondheidscentrum blijft waar ze nu zitten. En niet tijdelijk, maar gewoon permanent.” Daarom diende de VVD tijdens de begrotingsbehandeling samen met de andere partijen een motie in die het college vraagt het bestemmingsplan te wijzigen om de huidige situatie te legaliseren.

© Jacomijn Dijkers

Ook voor de vijver in de Wolfsweide te Rijen had de lokale VVD aandacht. “De zogenaamde bergbezinkvoorziening aan de Wolfsweide is voor ons al jaren een prioriteit. Helaas gaat dit allemaal veel langzamer dan gehoopt, terwijl omwonenden en gebruikers van park Wolfsweide zich, bijna letterlijk, groen en geel ergeren aan het uitblijven van een echte oplossing.” De VVD diende daarom met Gemeentebelang een motie in, die opriep tot snelle actie.

Als alles volgens planning verloopt wordt de N282 de komende jaren verbreed. De VVD Gilze en Rijen is daar een groot voorstander van. “De verbreding van de N282 biedt enorm mooie kansen voor Hulten. Maar die moeten we dan wel aangrijpen” aldus fractievoorzitter Hans Rutten. “Reden voor ons om er op aan te dringen dat komend jaar al gestart wordt met het maken voor nieuwe plannen, samen met de Hultenaren.”

De gemeente staat er financieel goed voor. De VVD vindt dat positief. Raadslid David Vermorken daarover:  “Het college heeft een sluitende begroting neergelegd. Dat is vooral mogelijk omdat de Nederlandse economie weer aantrekt. De hervormingen van het kabinet-Rutte hebben zo ook een directe en zeer positieve invloed op onze gemeentelijke begroting voor 2017 en de jaren daarna. We hebben daardoor de komende vier jaar anderhalf miljoen extra te besteden in onze gemeente.”

“De OZB wordt dit jaar minimaal verhoogd. Dat is uiteraard mooi en wij zijn er blij mee. Het onderstreept echter ook wat de VVD al jaren zegt: de onroerend zaak belasting is in het verleden te vaak en onnodig met meer dan de inflatie verhoogd door deze coalitie. ”

De volledige inbreng van de VVD Gilze en Rijen in eerste termijn, kunt u hier in PDF downloaden.