David Vermorken lijsttrekker verkiezingen 21 maart 2018

“Verkeersveiligheid is voor de VVD Gilze en Rijen topprioriteit. De Russische roulette die het Raadhuisplein in Rijen voor fietsers is, moet snel aangepakt worden. Het is van de zotte dat de oplossing in een la van het gemeentehuis ligt, terwijl kinderen op weg naar school van hun fiets gereden worden”, aldus David Vermorken, lijsttrekker van de VVD Gilze en Rijen bij de verkiezingen op 21 maart 2018. David (31) woont in Rijen en zit sinds maart 2014 in de gemeenteraad. In het dagelijks leven werkt hij als Procesbeheerder ICT. Onlangs werd hij zonder tegenkandidaten gekozen tot lijsttrekker. “Ik vind het fantastisch om in 2018 de lijst van de VVD Gilze en Rijen aan te mogen voeren en ik kijk er naar uit om met de andere kandidaten op te komen voor onze vier dorpen. De VVD Gilze en Rijen gaat voor een veilige gemeente.”

Hans Rutten, die in 2010 en 2014 de VVD-lijst aanvoerde is blij met de nieuwe lijsttrekker: “Ik ben er trots op dat David onze lijsttrekker is. De samenwerking met hem in de fractie is bijzonder goed. Hij is als raadslid een grote meerwaarde voor onze lokale politiek. Ik heb er daarom alle vertrouwen in dat wij onder zijn aanvoering een goed resultaat gaan boeken bij de gemeenteraadsverkiezingen. Ik blijf gemotiveerd om onze vier dorpen nog mooier te maken en stel me daarom me weer kandidaat als raadslid voor de komende vier jaar.”

Op 1 augustus neemt David Vermorken ook het fractievoorzitterschap van Hans Rutten over. David Vermorken: “Hans Rutten heeft sinds 2006 de VVD Gilze en Rijen duidelijk op de kaart gezet en hij heeft als lijsttrekker de beste scores tot nu toe gehaald. Ik ben erg blij met zijn steun en er van overtuigd dat Hans in de toekomst een belangrijke rol blijft spelen.” De rest van de lijst wordt in november door de ledenvergadering vastgesteld. Kandidaten kunnen zich tot 1 september melden.

Bent u geïnteresseerd om met ons mee te denken of om u kandidaat te stellen voor de gemeenteraad? Neem contact met ons op!