VVD Gilze en Rijen wil zwembad op locatie Moerstraat

De VVD Gilze en Rijen is het niet eens met de voorgestelde locatie Den Butter voor een nieuwe sporthal en een nieuw zwembad in Rijen. De andere politieke partijen kiezen er voor dit grote bouwproject pal tegen de woonwijk Vliegende Vennen aan te bouwen, zonder dat er oplossingen zijn voor enkele cruciale onderdelen. Zo is er geen sluitende oplossing om sluipverkeer door de wijk te voorkomen. En ook als het gaat om verkeersveiligheid is er nog geen oplossing in zicht.

Fractievoorzitter Hans Rutten: “Vorig jaar is er op de remgetrapt in dit proces en is er nader onderzoek gedaan. Het voorstel van hetcollege is nu echter geschreven om een bepaalde uitkomst veilig te stellen,niet om de beste locatie te kiezen voor de inwoners van Rijen.”

Aandacht maar geenoplossingen

Gemeentebelang, Kern’75, het CDA en de PvdA vragen steeds omaandacht voor het sluipverkeer, voor de afhandeling van het verkeer vanaf deHannie Schaftlaan naar het nieuwe zwembad en voor de veiligheid rondom hetzwembad. Hans Rutten: “De VVD is teleurgesteld dat waar de andere partijensteeds aandacht vragen voor deze belangrijke thema’s, zij de wethouder keer opkeer weg laten komen met vage toezeggingen en inspanningsverplichtingen. Het isalleen de VVD die wil dat er gewoon goede antwoorden en concrete maatregelenkomen. Concrete maatregelen om sluipverkeer te door de Vliegende Vennen tevoorkomen. Concrete maatregelen om de veiligheid rondom het gebouw tegaranderen. En concrete maatregelen om de verkeersafwikkeling vanaf de HannieSchaftlaan veilig te maken.”

“Omdat het college geen antwoorden heeft op deze vragen,laten de coalitiepartijen het college hier mee wegkomen, terwijl concretemaatregelen prima nu mogelijk zijn”

Arrogantie

Veel is er ook gesproken over de inspraak door de inwonersvan de omliggende straten. Raadslid David Vermorken: “Het toont de arrogantievan de PvdA, dat ze vorige week in het weekblad oproepen dat het hele procesgewoon nog een keer uitgelegd moet worden aan de omwonenden en dat ze dan welovertuigd worden. Volgens de PvdA zijn ze dan vanzelf wel blij met dit bouwwerkin de buurt van hun woning. Als de PvdA echt zou geloven in burgerparticipatie,zouden ze ook luisteren naar de terechte zorgen van buurtbewoners. “

VVD tegen besluit