Goede dienstverlening

We verwachten dat de gemeente de dienstverlening voor inwoners en ondernemers van onze vier dorpen op orde heeft en met zijn tijd mee gaat. Als de digitale dienstverlening op orde is houden we meer tijd over om naar de bewoners toe te gaan. Het is vanzelfsprekend dat de gemeente een digitaal loket heeft dat 24 uur per dag open is. Zo kunnen we onze zaken regelen, wanneer het ons uitkomt. Digitalisering van producten en diensten heeft voor ons daarom een hoge prioriteit. Maar ook voor mensen zonder internet, is de gemeente bereikbaar.

We willen een gemeente die bereikbaar is. Dat kan via WhatsApp, Facebook, Twitter en e-mail maar zeker ook telefonisch. 

De gemeente communiceert helder en begrijpelijk. 

Als je contact hebt met mensen van de gemeente wordt er met je meegedacht. De gemeente is er voor de inwoners en ondernemers van onze vier dorpen.

We willen de gemeentebalies zoveel mogelijk in de centra van Gilze en Rijen hebben. Je kan daar meer dan nu ook buiten de kantooruren terecht.

Een afspraak met mensen van de gemeente kan ook thuis of op een bedrijf plaatsvinden.

De gemeentelijke ICT is klantvriendelijk en veilig. 

De gemeente gaat goed om met persoonsgegevens en waarborgt de privacy van onze inwoners.

We willen het hogere tarief dat geldt voor vervanging van een gestolen rijbewijs of identiteitsbewijs afschaffen. Zo’n situatie is al vervelend genoeg.