VVD presenteert kandidatenlijst met enthousiast team

De VVD Gilze en Rijen heeft op de ledenvergadering van 1 november in Gilze de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Eerder was fractievoorzitter David Vermorken al unaniem gekozen tot lijsttrekker. De VVD is de eerste lokale partij die de kandidatenlijst voor 2018 presenteert. David is enthousiast over de kandidatenlijst: “We hebben een mooie lijst met lokale mensen die zich voor onze vier dorpen willen inzetten. Een enthousiast team dat staat te trappelen om met de inwoners van onze vier dorpen het gesprek aan te gaan over onze plannen.”

Op plaats 2 van de kandidatenlijst staat raadslid Hans Rutten. Hans is sinds 2006 raadslid, was 11 jaar fractievoorzitter en in 2010 en 2014 lijsttrekker. De afgelopen maanden liet Hans van zich horen door zeer kritisch te zijn over de plannen van de andere partijen om ondergrondse afvalcontainers te plaatsen. Ook zet Hans zich al jaren in voor een veilig Raadhuisplein in Rijen. Hans is blij met zijn tweede plaats op de lijst: “Ik ben enorm gemotiveerd om mij nog een periode in te zetten voor onze vier dorpen. Er valt genoeg te doen!“

Hans van Nistelrooij uit Rijen staat op plaats 3. Hans heeft zich de afgelopen jaren ingezet als zeer betrokken lid van de raadscommissie samenleving. Op plaats 4 staat de 19-jarige student Security Studies Ryan van Osch uit Gilze. Liselotte de Boer – Schellekens maakt de tot 5 compleet. In totaal staan er 18 kandidaten op de VVD-lijst. Oud-raadsleden Hans van de Loo en Vic Haagh zijn de lijstduwers.

Bestuursvoorzitter Jelle van Nuland van de lokale liberalen is trots op de lijst: “Als bestuur zijn we blij dat we een mooie mix van nieuwe mensen en ervaring hebben kunnen presenteren. Onder aanvoering van lijsttrekker David Vermorken gaan we voor een historisch goed resultaat in onze vier dorpen!”

Ljsttrekker David Vermorken

Hans Rutten, plaats 2