“Communicatie over ‘anders inzamelen’ is ondermaats”

De VVD Gilze en Rijen vindt de communicatie met inwoners over de ondergrondse containers ondermaats. Zo krijgen wij veel reacties van inwoners die boos zijn, in verwarring zijn gebracht door tegenstrijdige berichten of nog steeds geen antwoord van de gemeente hebben gehad. Raadslid Hans Rutten van de VVD Gilze en Rijen: “We krijgen erg veel klachten dat de gemeente niet inhoudelijk reageert op telefoontjes, mails en brieven. En als inwoners dan een brief krijgen, besluit de gemeente eenzijdig om het allemaal anders te doen dan in deze persoonlijke brief staat.”

Constructief meedenken

Zelfs mensen die bezwaar hebben over de plaats van een ondergrondse container krijgen geen gehoor. Hans Rutten: “Veel mensen met bezwaren willen graag in gesprek met de gemeente om samen een betere oplossing te vinden. Deze mensen kennen de situatie voor hun deur natuurlijk vaak beter dan de plannenmakers op het gemeentehuis en willen constructief meedenken. Helaas vinden ook deze mensen geen gehoor bij de gemeente. Dat is echt niet goed. Zeker niet als dan de containers ook nog eens recht tegenover de woningen van deze mensen geplaatst worden.”

Tegenstrijdige informatie

Ook krijgen mensen te maken met tegenstrijdige informatie. “Zo zijn er mensen die in een appartement wonen, die eerst een brief krijgen dat ze een GFT-bakje krijgen en dat daarvoor buiten een afgesloten container geplaatst wordt. Maar later bleek dat die bakjes alleen op aanvraag geleverd worden. En in plaats van een afgesloten container, worden er twee kliko’s buiten op straat geplaatst. Waarom worden deze mensen niet geïnformeerd over de gewijzigde plannen van de gemeente? Als VVD Gilze en Rijen vinden we dat niet kunnen”, zo besluit raadslid Hans Rutten.

Vragen of opmerkingen?

Heeft u soortgelijke klachten of een ander probleem in uw buurt, waar u graag met ons over spreekt? Fractievoorzitter David Vermorken, raadslid Hans Rutten en raadslid Ryan van Osch horen graag van u. Natuurlijk kunt u ons ook bereiken via FacebookInstagram en Twitter.